Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Köpa en ny bil.

Av Anna Jarlsgård - 1 november 2014 08:00

Då har tiden kommit för att inhandla en ny bil...just för tillfället har jag en röd Nissan Micra vid namn "Monica". Det är mammas gamla bil som jag tog över för ett par år sedan då min andra bil helt plötsligen fick motorhaveri.

 

Lilla Monica har varit mig trogen, men nu börjar hennes ålderskrämpor bli allt fler och fler..Det är väl så att man måste bestämma sig när det är dags att sluta renovera den gamle bilen eller hur?

 

Bilar är ju inte riktigt mig grej om jag skall vara ärlig..jag är ju inte bäst på att ta hand om dom precis..förutsätter enbart att dom skall starta och allt "lull lull" som man skall göra med dom överlåter jag lätt till andra ( med andra menar jag min äldsta svärson)..Det är ju t.o.m så att jag helst inte tankar själv. Byta däck, tvätta den eller kolla oljan är ju saker jag definitivt inte gör och gör jag mot all förmodan nått av ovanstående så skall det nog vara med en kniv mot strupen...

 

Jag skall berätta om en lite kul händelse som inträffade förra helgen...Det var fredagmorgon och jag skulle åka till jobbet..Klockan var väl runt 07.30, lilla Monica startade som vanligt på ett kick, men började småprotestera på vägen till jobbet..Hon puttrade och små hoppade fram längst vägen och jag tänkte att hon hade blivt fuktig i motorn av allt regn som kommit under de sista dygnet..Tryckte ner kopplingen och gasde på lite, trodde att det skulle hjälpa)..Kom iaf fram till jobbet, när det var dags att åka hem igen runt 24-tiden på natten startade inte Monica, vred på nyckel och hon hostde till men ville inte starta...Faaaaann sa jag högt och höll på att sparka till henne ( som om det skulle hjälpa), ringer in till jobbet och ber en arb.kollega komma till parkeringen för att kolla vad det är..Snäll som han är kommer han och säger " jag kör dig hem, ingen idé att stå här i mörkret och fixa bilen"

 

Morgon efter är det dags att jobba igen och jag ber min svärson köra mig och samtidt kan han ju kolla vad det är för fel på Monica..Han öppnar motorhuven och kollar runt lite, torkar rent i nått som jag tror heter fördelardosan eller liknade, ber mig starta Monica dock utan resultat..min svärson säger " Ut ur bilen så får jag försöka själv" av någon konstig anledning förändras hans ansiktsutryck när han satt sig i Monica och han stoppar ut huvudet och påpekar att..."Anna, du har bensinstopp!!!!!!...Näää, säger jag..har jag det??

 

Efter att min svärson hällt i bensin så startade Monica lika lätt som vanligt...

 

Det där med att ta hand om en bil är garanterat inte min grej och nu måste jag köpa en ny..Det är nog bäst min svärson väljer en åt mig för det är ju han som får ta hand om den

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Jarlsgård - 26 april 2019 16:55


Halloj alla där ute.  Nu är jag tillbaka efter år av frånvaro och oj vad det hänt mycket sen sist. Skulle jag skriva ner allt så blev jag nog sittandes här i timmar.  Skall delge er det som är viktigast och det är att jag numera lever med HAN.. N...

Av Anna Jarlsgård - 4 november 2014 21:53

Halloj så här på tisdagskvällen... Kvällarna blir bara mörkare och mörkare och det krävs mer och mer för att hålla mitt humör på topp..Är ju en riktig sommarmänniska, ÄLSKAR SOL OCH VÄRME...Sommare och då i synnerhet denna sommaren är helt klart mi...

Av Anna Jarlsgård - 27 oktober 2014 08:34

Det finns så mycket som händer runt omkring mig som jag antingen måste acceptera eller protestera emot.. Det här med att min mamma nyligen gått bort och att jag var tvungen att avliva min älskade hund Mara måste jag acceptera och lära mig leva med....

Av Anna Jarlsgård - 24 oktober 2014 21:59

  God afton...   Idag har de varit tungt..min fantastiska underbar hund vid namn Mara som funnits vid min sida i över 12 år fick somna in. Ännu en förlust inom kort tid..Hua...de känns riktigt jobbigt..   Beslutet att hon skulle somna in ...

Av Anna Jarlsgård - 23 oktober 2014 11:07

  God förmiddag alla fina människor.   Hösten har verkligen kommit med stormsteg de senaste dagarna...Löven faller och de känns riktigt kallt och rått ute..På tal om höst...Jag är ju en person som gärna vill hålla mig sysselsatt mest hela tiden...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards