Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

Dag 2

Av Anna Jarlsgård - 23 oktober 2014 11:07


God förmiddag alla fina människor.

 

Hösten har verkligen kommit med stormsteg de senaste dagarna...Löven faller och de känns riktigt kallt och rått ute..På tal om höst...Jag är ju en person som gärna vill hålla mig sysselsatt mest hela tiden och älskar att fixa och renovera om möbler, förvandla gammalt till nytt..Tänkte jag skulle göra en bordsdekoration av kastanjer, men de finns ju för bövelen inga kastanjer att tillgå i min lilla by där jag bor..

De finns en massa kastenjeträd längts min gata men inte en enda kastanj på nått av träden...Alla andra år har det funnits hur mycke som helst...varför skall dom lysa med sin frånvara precis när jag vill ha dom???

 

För en gång skull kan jag känna att de e ok att hösten kommer, vanligtvis drar jag gärna täcket över huvudet och kommer inte fram igen förrän solen lyser si så där i april/maj. Gillar absolut inte dessa kalla och mörka årstider som ligger framför oss..Det finns bara en sak som kan lysa upp min trista höst/vinter ångest och det är JULEN...älskar julen, men det får jag skriva om lite längre fram.

 

Åter till hösten..det känns okej att det blir mörkare och mörkare för en gång skull och vad det beror på vet jag faktiskt inte..Kan det vara så att jag börjar bli gammal och helt enkelt har kapitulerat och insett att det inte finns någon jag kan göra åt att årstiderna växlar??? I såfall verkar det ju vara en sund inställning, fast de beror säkert på nått annat tokigt som jag kommer att komma underfull med inom snar framtid.

 

Det finns ju en massa dumheter med höst och vinter förutom att det är kallt och mörkt..Ta det där med att gå ut på krogen tex. hur kul är det när det blåser och regnar på tvären..jag står ett antal timmar framför spegeln och försöker få ordning på alla rynkor och överflödig hud i ansiktet...Lägger en makeup och plattar mitt hår..Ser på resultatet i spegeln och tänker snabbt: Vem faan e de som syns där..Hmmm...henne känner jag ju inte igen..Hoppar in i favvojeansen, klämmer och puttar upp tuttarna i den finaste Bh:n, drar toppen över huvudet..På med skinpajjen och goaste conversen och sen ut i skit vädret...Gissa hur jag ser ut när jag kommer fram till krogen?

 

Håret är KRULLIGT..( hatar verkligen när mitt hår är krulligt), makeupen ligger utsmetad lite hur som helst, kan t.o.m vara så att mascaran är på kinden och ögonskuggan i pannan, conversen är dyblöta, jeansen klibbar på benen..och så tror jag att jag skall få tag i ragg...HAHAHAHAHA...den va rätt rolig eller hur?

 

Då gäller de ta mig fan att ligga på topp på dansgolvet för att kompensera de yttre..Kom nu inte och säg att det är de innre som räknas..I det långa loppet är det absolut så, men det är första ögonkastet och tyvärr hur man ser ut som är det avgörande om man skall få en inledande kontakt med någon okänd...

 

Fast egentligen är det inte så viktigt för mig att få kontakt med främmande personer ute på krogen..Jag vill bara DANSA...och det kan jag lova att jag gör när jag går ut oavsett blöta kläder, krulligt hår eller utsmetad makeup.

 

Min fina vän säger alltid att allt tokigt kan hända när hon går ut med mig..Det tar jag som en komplimang..Livet skall inte alltid vara så allvarligt utan måste kryddas med en stor portion humör och glädje

 

  

Fridens liljor till er alla där ute..Vi hörs snar igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Jarlsgård - 26 april 2019 16:55


Halloj alla där ute.  Nu är jag tillbaka efter år av frånvaro och oj vad det hänt mycket sen sist. Skulle jag skriva ner allt så blev jag nog sittandes här i timmar.  Skall delge er det som är viktigast och det är att jag numera lever med HAN.. N...

Av Anna Jarlsgård - 4 november 2014 21:53

Halloj så här på tisdagskvällen... Kvällarna blir bara mörkare och mörkare och det krävs mer och mer för att hålla mitt humör på topp..Är ju en riktig sommarmänniska, ÄLSKAR SOL OCH VÄRME...Sommare och då i synnerhet denna sommaren är helt klart mi...

Av Anna Jarlsgård - 1 november 2014 08:00

Då har tiden kommit för att inhandla en ny bil...just för tillfället har jag en röd Nissan Micra vid namn "Monica". Det är mammas gamla bil som jag tog över för ett par år sedan då min andra bil helt plötsligen fick motorhaveri.   Lilla Monica ha...

Av Anna Jarlsgård - 27 oktober 2014 08:34

Det finns så mycket som händer runt omkring mig som jag antingen måste acceptera eller protestera emot.. Det här med att min mamma nyligen gått bort och att jag var tvungen att avliva min älskade hund Mara måste jag acceptera och lära mig leva med....

Av Anna Jarlsgård - 24 oktober 2014 21:59

  God afton...   Idag har de varit tungt..min fantastiska underbar hund vid namn Mara som funnits vid min sida i över 12 år fick somna in. Ännu en förlust inom kort tid..Hua...de känns riktigt jobbigt..   Beslutet att hon skulle somna in ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards